Smukła i szczupła - zadbaj o ciało!

2020-12-08
Smukła i szczupła - zadbaj o ciało!

Jesienno-zimowa aura, pandemia i wynikające z niej obostrzenia zdecydowanie nie sprzyjają dążeniom do szczupłej i smukłej sylwetki. Wolny czas zapewne spędzasz raczej biernie przed telewizorem, serwisem streamingowym i ulubionym serialem lub czytając zaległe lektury, niż na aktywnościach fizycznych i spotkaniach poza domem.

Jeśli jednak zależy ci na odzyskaniu formy - nie zwlekaj.

 

Postaw sobie cele

Absolutnie niezbędne jest właściwe nastawienie. Zapisz sobie na kartce konkretny cel i spodziewane efekty. Kartkę zawieś na lodówce, co przypomni ci o zadaniu, które masz do wykonania. Obok możesz powiesić zdjęcie plaży, po której planujesz spacerować, gdy tylko wróci taka możliwość. Spróbuj do odchudzania zmotywować kogoś z najbliższego otoczenia. Wspólne dążenia sprawią, że w chwilach słabości będziesz miała wsparcie bliskiej osoby. Nie od dziś wiadomo też, że mówienie innym o własnych wysiłkach pomaga w realizowaniu założeń! Odkryj swoje własne sposoby na motywację i inspirację w dążeniu do celu. Nie złość się, jeśli natychmiast nie zobaczysz spektakularnych efektów.

Zrób podstawowe badania

Nie ma jednego, odpowiedniego dla każdego, zestawu badań do wykonania przed dietą odchudzającą. Istnieje natomiast pakiet diagnostyczny, który warto wykonać przed konsultacją z dietetykiem. Najistotniejsza jest morfologia krwi, to zresztą jedno z badań, które powinniśmy wykonywać rutynowo, określa bowiem ogólny stan zdrowia organizmu.

Bardzo ważną kwestią jest również ocena zaburzeń hormonalnych, głównie kontrola hormonów tarczycy, te zaburzenia są często czynnikiem utrudniającym utratę nadmiernych kilogramów. W celu oceny stanu gospodarki insulinowo-glukozowej warto wykonać glikemię na czczo. Pozwala ona wykluczyć lub stwierdzić występowanie stanu przedcukrzycowego lub cukrzycy.

Warto również zrobić mniej popularny profil lipidowy, oznaczający stężenie cholesterolu we krwi i trójglicerydów. Jego wykonanie może ustrzec cię przed miażdżycą, udarem i zawałem. Diagnostyka przed konsultacją będzie świetnym narzędziem pozwalającym na przygotowanie odpowiednich zaleceń żywieniowych oraz zbilansowanie diety pod kątem potrzeb organizmu. Dzięki temu nastąpi nie tylko poprawa masy ciała i sylwetki, lecz także zdrowia.

Zacznij ćwiczyć

Aby spalić jak najwięcej kalorii, koncentruj się na ćwiczeniach, które angażują mięśnie ud i pośladków: biegaj, rób przysiady, jeździj na rowerze. Ale - zrzucanie zbędnych kilogramów to jedno. Jeśli jednak chcemy osiągnąć efekt smukłej sylwetki, intensywne treningi trzeba połączyć z ćwiczeniami modelującymi. Serie przysiadów, skłonów czy brzuszków pomogą uaktywnić te partie ciała, na których najbardziej ci zależy.

Warto zmienić też swoje nawyki, kilka pięter pokonywać schodami zamiast windą, wracając do domu tramwajem, wysiąść np. dwa przystanki wcześniej i zrobić sobie krótki spacer. Podczas chodzenia, nie tylko spalasz kalorie, ale również dotleniasz organizm, wyciszasz się, a twoje ciśnienie krwi spada.

Jedz z głową

Nawet regularne treningi nie pomogą, jeśli nie połączymy ich z odpowiednią dietą. Warto zasięgnąć porad u specjalisty, który pomoże zbilansować dietę pod kątem twojego stanu zdrowia. Nie zapominaj o pełnowartościowych posiłkach, bogatych w białko rybach i jajach, dostarczających witamin i minerałów świeżych owocach i warzywach czy zawierających nienasycone kwasy tłuszczowe, potrzebne do prawidłowej pracy układu nerwowego, orzechach i pestkach.

Jedz regularnie, nawet pięć-sześć posiłków dziennie, ale w mniejszych porcjach. Dwie godziny przed snem powstrzymaj się od jedzenia. I nie zapominaj o tym, że organizm potrzebuje wody - pij minimum dwa litry dziennie.

Dobierz odpowiednie dermokosmetyki

Proces chudnięcia sprzyja niestety powstawaniu rozstępów i wiotczeniu skóry, która nie jest w stanie tak szybko się skurczyć, gdy nagle naszego ciała robi się mniej. Efekt to najczęściej brak napięcia i elastyczności skóry. Jest jednak wiele sposobów, by twoja skóra zachowała jędrność pomimo utraty wagi.

Po pierwsze, masaż, naprzemiennie ciepły i zimny prysznic oraz aplikowany na suchą (lub lekko zwilżoną) skórę gruboziarnisty peeling. Po drugie, odpowiednio dobrane dermokosmetyki. Widoczne zwiotczenia np. na ramionach czy tzw. drugi podbródek możesz zminimalizować regularnym aplikowaniem preparatu Prostrolane Inner-B RF Body Contouring Cream. Po kilku użyciach zauważysz, że twoja skóra stanie się bardziej napięta i nawilżona. Zmniejszeniem cellulitu i wygładzeniem zajmie się natomiast wyszczuplający krem Obsessia. Preparat szybko i z łatwością przenika w głąb, dostarczając skórze aktywnych składników. Ponieważ jest niezwykle wydajny, idealnie nadaje się do masażu i drenażu limfatycznego.

Ważne, aby produkty wyszczuplające stosować regularnie przez dłuższy czas. Pomogą one skórze odzyskać dobrą kondycję i będą wspierać ją w trakcie diety i odchudzania.

Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie! Nie szukaj więcej wymówek i pamiętaj, że jeśli tylko chcesz, możesz zrobić naprawdę wiele dla siebie i swego ciała. Zmiana nawyków żywieniowych, regularne ćwiczenia i stosowanie sprawdzonych dermokosmetyków, a do tego odrobina cierpliwości i wytrwałości naprawdę czynią cuda.

Końcowy efekt? Zdrowa i piękna ty!

Polecane kosmetyki znajdziesz tutaj.

Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2020

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel